HW : vadna CDROM ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Leden 21 09:45:54 CET 1999

Problem se vyresil hardwarove - zakaznik prinesl jinou mechaniku.
Sice starou Mitsumi 4x, ale funkcni.

> Ano, nejak tak to byva tam, kde je mozne,ale mam obavu, ze
> podpora pro IDE ATAPI disk/cdrom/tape  musi byt do jadra zakompilovana.
Asi ano a asi tam zakompilovana standartne je, protoze po vsech
instalacich (krome te jedine) to slo. Stejne ale nechapu, proc jadro
misto chyby HW (nebo problemu s komunikaci) nahlasi, ze nepodporuje
iso9660. To je trochu matouci ..

> make menuconfig
> BTW: mozna vam chybi jen ncurses.
Ty tam byly (po drivejsich zkusenostech). Chybela glibc-devel. Aspon
ze diky konferenci vim kam sahnout :-)

> nebo zkuste nabootovat z instalacnich disket a to tak, ze
> za hlaskou LILO: napisete jmeno jadra (vmlinuz?)
> a parametr root=/dev/hdX (napriklad)
To jsem zkousel s ruznymi jadry se stejnym vysledkem jako jadro na
HDD - odmitalo (nebo nedetekovalo) CDROMku i kdybych se rozkrajel.

> Za;lezi na tom jakou CDROM mate. IDE ATAPI, nejakou SCSI, nejakou jinou
> s nestandardnim rozhranim?
Uplne obycejna Atapi (Goldstar 8x) - ted je zrala akorak tak na
smetiste.

> Ne, pouze timto ne.
Mate pravdu - ted i tohle jadro spolupracuje dobre.

Zaver je jasny - ne vzdy je chyba v systemu, obcas se vyplati vymenit
srot (i kdyby se pod Wokny tvaril, ze je v poradku).

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s