Xterminalova sit

Smolik Daniel smolik na corpus.cz
Pátek Leden 22 12:16:28 CET 1999

Smolik Daniel wrote:

> [...]
Behem chvile jsem dostal nekolik zadosti o informace o tomto tematu. Napisi
nejake zakladni informace a pokud bude zajem a vzpomenu si na to tak v pondeli
prinesu i prikaldy config. souboru. Rad odpovim i na nejake konkretni dotazy.

Co je na X-terminal ( bezdiskovy ) potreba:

	- pocitac s radeji lepsi videokartou , na ISAove videokarte rychlost nic moc
        pro X alespon 8Mb pameti
	- BOOT-ROM  pro kartu, kterou mame
	- server s ktereho chceme bootovat a na nem rozbehle bootp a tftp
	- pro terminal kernel se zkompilovanym ROOT na NFS
	-  fungujici XDM a XFS (X font server)

 Nutny software :

	-  netboot a etherboot - baliky pro vyrobu BOOT-ROM
	- pokud netboot a etherboot nepodporuji nasi sit. kartu mozna pomuze DOS packet
driver
	- Linux kernel ROOT na NFS
	- Xfree Xserver , xdm ,xfs

Princip:

Do pocitace resp. do sit.karty nainstalujeme BOOT-ROMku vypneme v BIOSu disky a
mechaniku, restartujeme
pocitac . Mel by se nahodit driver pro kartu a pocitac by mel posilat bootp
request . Rozbehneme bootp a tftp na serveru. Umistime kernel tam kde ho tftp
najde obvykle  /tftpboot/boot ( zalezi na konfiguraci v /etc/bootptab) .
Vyexportujeme root filesystem pro klienta. No a po opetnem restartnuti by mel
terminal natahnout kernel spustit ho , pripojit root pres NFS a je hotovo. Pak
zbyva na serveru rozbehnout XDM a XFS. Na terminalu spustime X-server jako  X
-query ip_serveru -nolock .
Toto je opravdu velice strucny a rychly uvod do problematiky bezdisk. stanic.
Pokud bude zajem tak muzu
prinest prikaldy konfiguracnich souboru nebo sepsat jeste podrobnejsi navod.

              Dan

--
Daniel Smolik
Corpus s.r.o.