tape, mt, amanda ...

David Pospisilik davidpos na kva.pvt.cz
Pondělí Leden 25 13:06:16 CET 1999

Petr Snajdr wrote:

> Dobry den,
> mam hafol otazek na spolupraci Linux - SCSI tape:
>
> 1) jaky je rozdil mezi /dev/st0 a /dev/nst0?

No, dle myho znamyho je rozdil v pristupu:
st0 je "rewindable" a nst0 "non-rewindable", takze pri ukonceni
roztarovani se automaticky sama nepretoci (ma asi pravdu, zkousel jsem
to :-)), da se tedy zjistit aktualni pozice pres 'mt', vkladat rucni
separatory....

> [...]
>    roztarovat ten napr 3? Hraji si s kombinaci
>    tar a mt a snad to delam spatne nebo
>    snad nekde neco ne tak uplne funguje.
> 3) jak zjistim kolik mista na tape je, kolik
>    archivu a datum ulozeni kazdeho
> 4) pouzivate nekdo nejaky software
>    pro zalohovani z vice serveru jako je napr. Amanda?
>    Jake s ni/nim mate zkusenosti?
> 5) Pouzivate nekdo nasledujici mechaniku a
>    jake s ni mate zkusenosti:
>
> Host: scsi0 Channel: 00 Id: 01 Lun: 00
>   Vendor: ARCHIVE  Model: Python 04106-XXX Rev: 7230
>   Type:   Sequential-Access                ANSI SCSI revision: 02

Ja jako pasku pouzivam DAT HP5000i, ale jelikoz mam trochu problemy s
celkovou kombinaci PC/SCSI/DAT, tak s tim moc nelaboruji. Tim bych to i
rad upresnil: Po ruzne dlouhe dobe mi zacina DATka delat podivne veci:
zablika, odpoji se (zhasne, dotoci motory...) a za par vterin se zas
nahodi, roztoci, rozblika.... Trva to vzdycky jen chvilku a vzdy jen v
klidovem stavu, ale stava se mi, ze treba po patym "vypadku" uz
nenabehne a delka vypadku se neustale prodluzuje. Skoro mi to pripomina,
jako by ji neco pripravovalo o elektriku (zdroj ma rezervu).
Pri provozu se taky obcas na vterinku pozastavi, ale to bude spis
bufferem, nebo cistenim(?) hlavy.
Radic mam Adaptec 2940, DATka ma id 6 a na tom samem radici jsou i
systemove disky na nizsich id. Na Wirech mi to chodi uplne bez problemu.
Je chyba v ovladaci Adaptecu?? (zkouseno i jako modul + initrd)

K predchozim otazkam pripojim jeste svoji:

6) Jak pouzit soubor na pasce jako parametr prikazu?? Potreboval bych
treba prehravat videa z pasky, ale napr XAnim neumi vstup ze stdin,
tudiz nejde rourovat. Shanel jsem se po TapeFS, ale bez uspechu (stranka
projektu jiz neexistuje)

Dave