tape, mt, amanda ...

Robert Dobozy robo na idata.sk
Pondělí Leden 25 13:33:07 CET 1999

On Mon, 25 Jan 1999, Petr Snajdr wrote:

> Dobry den,

Dobry,

> 1) jaky je rozdil mezi /dev/st0 a /dev/nst0?
> 2) jak zatarovat na pasku 5 souboru a pak
>    roztarovat ten napr 3? Hraji si s kombinaci
>    tar a mt a snad to delam spatne nebo
>    snad nekde neco ne tak uplne funguje.

No aj by som to urobil takto:
tar cvf /dev/nst0 subor1
tar cvf /dev/nst0 subor2
tar cvf /dev/nst0 subor3
tar cvf /dev/nst0 subor4
tar cvf /dev/nst0 subor5
             ^

        Ako uz bolo v inom maile povedane, tak N znamena "nonrewindable"
zariadenie, takze tymto date na pasku za sebou 5 suborov.

No a pristupit k tretiemu suboru mozete asi takto:
mt -f /dev/nst0 fsf 2
t.j. posun sa o dve EOF znacky dopredu no a potom
tar xv

> 3) jak zjistim kolik mista na tape je, kolik
>    archivu a datum ulozeni kazdeho

Kolik volneho ? Tak to nezistite. Ak ma mechanika HW kompresiu, tak uz
vobec nie :-(. Jedine co sa da povedat je, ze mam DATku co ma 4GB
nekomprimovanych a mam tam  2GB tak mam tam mimimalne 2GB miesta s
kompresiou mozno aj 6GB.
Kolik archivu. Jedine skusat mt fsf X, a ked to pri niektorom (dost
velkom)  X zareve tak viete kolko archivov tam mate ...
Datum sa zistit neda a preto sa zvycajne dd-ckom alebo cpio-ckom na
zaciatok pasky urobi pseudohlavicka, kde su ulozene potrebne informacie.
Alebo sa archiv restorne na filesystem s prislusnymi prepinacmi (vid man)
ktore hovoria o zachovani pristupovych prav a timestampu.

Zostavam s pozdravom

						Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *