Klonovani Linuxu

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Úterý Leden 26 16:45:29 CET 1999

David Rohleder <davro na ics.muni.cz> wrote:
> Podle mne je ideální použití dump/restore. Problém s cp -a může nastat
> u hardlinků, které podle mne rozdělí na dva rozdílné soubory.

Zkousel jste nekdy skutecne pouzit dump/restore pro kopii celeho stromu?

> Dump nepřistupuje přes souborový systém leze přímo na ext2, takže
> pevné odkazy zachovává.

Je tu nekdo, kdo muze potvrdit, ze dump/restore na Linuxu skutecne funguje
bez problemu (zvlaste u Debianu)? Ja jsem uveril podobnemu prispevku (uz
je to dele - podobne diskuse tu probihaly pred par mesici) a silne
jsem pohorel. Presouval jsem se na vetsi disk: FreeBSD jsem pomoci
dump/restore prenesl hned a bez problemu. Pak jsem stejnym zpusobem
chtel prenest Linux Debian, ale hned nekde v /dev to zacalo delat
hrozne veci - a siiiilene pomalu. Zdalo se mi, jako kdyby se dump nebo
restore snazil prislusna zarizeni zpracovavat jako bezne soubory.
Zpracovani kazde polozky v /dev trvalo okolo minuty + vzdy se vypsaly
nejake hlasky. Po probdele noci (a to jsem si myslel, ze uz jsem se jim
vyhnul :-) kombinace dump/restore skoncila s chybou a ja jsem v zoufalstvi
zkusil "cp -a" - a hle, za par minut jsem byl uspesne hotov. Takze
po mych praktickych zkusenostech zatim muzu doporucovat jen
"dump/restore ano, ale rozhodne ne na...".

(Nebo ze by slo o podobny problem, jako jsou ruzne parametry u killall
na ruznych systemech? Snad jsem nic neprehledl.)

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science