Klonovani Linuxu

Pátek Leden 29 17:04:47 CET 1999

Cejka Rudolf <cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz> writes:

> Zkousel jste nekdy skutecne pouzit dump/restore pro kopii celeho stromu?

Ano. Dump pouzivam pro denni inkrementalni zalohu domovskych adresaru
do komprimovaneho souboru umisteneho na jinem disku nez je /home, a
pro tydenni plnou zalohu tehoz tamtez. Tim mam zajisteno, ze pri
vypadku jednoho disku nedojde ke ztrate uzivatelskych dat starsich nez
1 den. Obcas otestuji, zda je mozne data z archivu extrahovat.

Dump je pomalejsi nez tar, ale vse vazne na kompresi pres bzip2, a tak
mi pomalost dumpu v kolone dump|bzip nevadi. V jinych situacich
pouzivam tar nebo cp -a.

> Pak jsem stejnym zpusobem chtel prenest Linux Debian, ale hned nekde
> v /dev to zacalo delat hrozne veci - a siiiilene pomalu.

Napiste bug report. Dump je jediny program (dd nepocitam), ktery umi
zalohovat rozsirene atributy ext2fs. Proto bychom se meli snazit, aby
byl bug-free.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR