Pojďme začít dělat (Re: tragikomedie (long))

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Úterý Leden 26 17:33:52 CET 1999

Dne Út, 26 leden 1999 Jacek Kopecky napsal(a):

> Pro takové lidi může být základní požadavek na instalaci ten, aby kladla co
>nejméně otázek, a to co nejsnazších. Pro samotnou práci pak potřebují opravdu
>jen "tu věc zapnout, kliknout na ikonu a napsat dopis mamince, udělat si
>pořádek v domácím účetnictví, nebo si třeba na internetu přečíst
>Neviditelného Psa." Nechtějí se přihlašovat ani být otravováni příkazovou
>řádkou se spoustou anglických nebo úplně kryptických příkazů, když ani
>anglicky ani krypticky nemluví.
Ale to se dá přece všechno nakonfigurovat! Proč by měl init spouštět xdm, když
může spustit startx a v Xclients mít startkde, ne? Když tak mne opravte.

> K popularizaci Linuxu asi ani nepomáhá prodej použitých knih jako nových.
To sice souhlasím, ale zato nemůže ani Linux ani RedHat.
> Proti panu Michalovi Málkovi nic nemám a jeho článek mi jen říká, že u něj
>bych nesnadno popularizoval Linux, a to ne proto, že on nechce, ale proto, že
>Linux zatím nedokáže skrýt před uživatelem ty věci, které odrazují a odpuzují
>tzv. technické antitalenty.
No bojím se, že přesně toto pan Málek je. Technický antitalent. Jestliže nevím,
jaký je rozdíl mezi serverem a pracovní stanici, tak pak fakt nevím.

> Ten článek nebyly demagogické bláboly, to byla autentická zkušenost jednoho
>uživatele, a pokud chceme i takové uživatele převést na stranu Linuxu, pak se
>musí Linux "snížit k windowsím způsobům", a to ještě není hotovo, ale
>předpokládám, že se na tom pracuje.
Mám návrh pro všechny členy CZLUGu, ale hlavně pro všechny, kteří se zabývají
projekty typu "Linux pro české uživatele" nebo Linux-CZ nebo RH 5.2-cz atd.,
aby si sedli za společný virtuální stůl (třeba distribuce na linux.cz), řekli si,
co se na tomto poli udělalo (a není toho málo) a doluvili se, že udělají
distribuci založenou na balících rpm s volbou okýnek: [GUI,textová, AA].
Tato distribuce (říkejme jí třeba TenNášLinuxovýSystém) by byla hodně
předkonfigurovaná, volba bootovat do runlevel 3 či 6, obsahovala by pouze
české texty a plně české aplikace, několik předpřipravených konfigurací,
okenní konfiguraci Samby, ... Co vy na to? Přestaňme si konečně říkat, že by
to bylo dobré, ale začněme na tom dělat. Zde bych viděl jako hlavního garanta
CZLUG a nikoli freesoft.cz, ale to je asi věc názoru. A jestli s tím někdo
nezačne, začnu sám. Bude to sice asi bastl nad bastly, protože pod Xama jsem
ještě neprogramoval, ale snad dám něco do kupy. Tímto se mimo jiné mimoděk
pasuji na jejího maintainera.

Telcontar