Klonovani Linuxu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Leden 26 18:17:59 CET 1999

miko na dcit.cz (Karel Miko) writes:

> Ja mam pocit, ze tato situace je jako delana pro 'cpio'. Chce to ovsem trochu
> trpelivosti pri studiu 'man cpio'

Nevim, jestli třeba cpio zachovává rozšířené atributy souborů
(immutable, atd.)

> KAREL
>
> P.S. mam prakticky overeno, ze timto zpusobem lze bez problemu linux prenest,
>      jelikoz jsem to ale nebyl ja, kdo psal tu hromadu parametru za cpio,
>      nemohou me rady byt bohuzel vice konkretnejsi

těch parametrů je celkem dost, kdo se v nich má vyznat.

dump umožňuje i inkrementální backupy celkem jednoduše.
u cpio si to dovedu představit taky:

find / -mtime -20 -print | cpio ....

ale přece jenom to není tak pohodlné jako u dumpu.

Když už jsme u té diskuse o zálohovacích programech, tak někdo, kdo
tomu skutečně rozumí by mohl doplnit následující tabulku:

                             | tar  |   cpio  |  cp -a  |  dump
-----------------------------+------+---------+---------+-------
děravé soubory               |  +   |    +    |         |    +
rozšířené atributy fs        |      |         |         |
inkrementální backup         |      |         |    -    |    +
spec. soubory                |  +   |         |         |    +
zálohování na vzd. pásku     |  +   |    +    |    ?-   |    +
vyloučení souborů ze zálohy  |  +   |    +    |         |
rozdělitenost na více médií  |  +   |   ?-    |         |
přenositelnost na jiný fs    |  +   |    +    |    +    |
....doplňte další

Brno, Czech Republic