tragikomedie (long)

Slavek Banko (axis) slavek.banko na axis.cz
Středa Leden 27 08:03:36 CET 1999

Není ale uživatel jako uživatel. Posuzovat operační systém z pohledu
uživatele, stěžovat si na složitou instalaci a vysvětlovat výtku tím, že
uživatel chce jen počítač používat, je tak trochu paradox. Takový uživatel si
přeci nechá operační systém (jedno jaký) nainstalovat již výrobcem hardware! Že
je operační systém posuzován především z tohoto hlediska, je zřejmě opět
důsledek systémů s předponou Win, které i normální uživatel musí nejen často
restartovat, ale i reinstalovat.

Ale za to přeci jiné operační systémy nemohou, tak proč je instalace hlavním
kritériem? A proč instalaci před 'instalatérem' skrývat v líbivém kabátku? Snad
každý, kdo již někdy instaloval Win_něco_něco_ narazil při instalaci na
problémy. A co v takovém případě, když je všechno skryto? To se pak leckdy
nechytá nejen chudák uživatel, ale ani 'instalatér' (vyjma provedení
'operace' uvnitř registry)... A jsme opět na začátku - proč jsou operační
systémy posuzovány podle 'snadnosti' instalace, když ji obyčejný uživatel stejně
nezvládne?