Pojďme začít dělat (Dlooouhe)

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Středa Leden 27 16:16:47 CET 1999

Dne St, 27 leden 1999 David Rohleder napsal(a):
>oto_b na jezek.buchtovi.cz (Oto Buchta) writes:

>Obávám se, že takovým postupem se dostaneš do mnohem horší situace,
>než v jaké jsou současné distribuce. I kdyby se ti podařilo vyrobit
>jednoduše instalovatelnou českou distribuci, tak zřejmě bude velmi
>obtížné takovou distribuci spravovat, přihrávat nové updaty a
>sledovat, jestli fungují s tím zbytkem, sledovat bezpečnostní
>problémy, atd.

No možné to je. Je ale taky možné udělat Debian2TNLČ, který většinu práce udělá
za mně. Znovu opakuji, že cílem není udělat kompletně novou ditribuci, ale
něco, co bude pěkně česky fungovat a bude to jednoduše nainstalovatelné. Dávám
si tak dva tři měsíce, abych uviděl, do jaké míry jsou moje představy
použitelné. Pak Vám dám vědět.
Je samozřejmě možné, že se ke mně přidá ještě někdo a pak třeba opravdu uděláme
distribuci, o které si i mnozí zahraniční řeknou: "Paráda, to je fakt něco, to
budem taky podporovat." a možná z toho vznikne další komerční distribuce, což
bych ale nechtěl. Nechme se překvapit.

Když jsme u těch distribucí. Nemyslím si, že to spousta lidí zrazovala
Mandrake-a od toho, aby udělal distribuci Mandrake, která vychází z RH. Něco
podobného jako děláYenya. Ale tomu Yenovému toho ještě IMO hodně chybí. Podle
toho, co jsem viděl na www.debian.cz, tak Milan je na tom mnohem dál. Doufám,
že se mi brzy dostane CZLUG-Debian 2.1 do ruky. Tam to vypadá opravdu nadějněji.

> [...]
>tzn. například se bude dát dobře nainstalovat, a pak bude téměř
>nemožné ji opravovat, upravovat atd, tak hrozí akutní znechucení
>daného technického antitalenta do té míry, že při slově Linux se mu
>bude chtít zvracet a bude linux pomlouvat, jak je hrozný, že tam nic
>nefunguje atd. BFU totiž neví jaký je rozdíl mezi distribucí a
>systémem. Pro něj je to všechno jedno - RedHat, Debian, Slackware
>apod. Prostě hrozí situace, ve které se ocitá uživatel produktů firmy
>Microsoft, akorát podstatně horší, protože mu nebude moct téměř nikdo

S tím souhlasím. Taky to nechci dát z ruky, dokud to nebude O.K.. A co se týče
bezpečnostních děr,  jde mi hlavně o workstation, kde mnoho daemonu nepoběží.
Tím se bezpečnostní díry omezí o hodně (např. nebude tam asi imapd, sendmail,
klasický telnet chci PLNĚ nahradit ssh, v konfiguráku toho bude víc deny než
allow), ale stejně to bude potřeba hlídat. Avšak přebíráním balíků od Debianů
nebo RedHatů (ještě nevím) na to nebudu sám.

>Já osobně bych se v současnosti smířil s tím, že žádná distibuce není
>pro technické antitalenty a pracoval bych na vylepšení jednotlivých
>distribucí. Vždyt se nikam nehoníme, peníze za novou distribuci stejně
>žádné nejsou, tak proč nevylepšovat v klidu věci, o kterých jsme
>přesvědčeni, že jsou dobré a budou časem fungovat i pro antitalenta.

Smíří-li se s tím všichni, NIKDY nebude pro technické antitalenty. Někdo už to
udělat musí, tak proč ne my.

>No nic, hodně štěstí.

Dík a jestli chceš, přidej se.

Ota Buchta