Pojïme zaèít dìlat (Dlooouhe)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Leden 27 15:51:30 CET 1999

oto_b na jezek.buchtovi.cz (Oto Buchta) writes:

> Dokud nebude funkční internacionální verze, myslím, že by bylo dobře, kdyby byl
> funkční aspoň ten lokální bastl. Ikdyž, pokud se nemýlím, nemám v úmyslu dělat
> pouze lokální bastl, ale distribuci, která bude přebírat internacionál a pouze
> DOPLŇOVAT lokální bastly, přičemž počítám, že podíl internacionálních balíků
> na distribuci bude s časem konvergovat k 1. Ona totiž by ta dostribuce klidně
> mohla být vyvýjena paralelně česká i anglická. Lišila by se pouze v
> počeštovacích skriptech a někde (bohužel) přímo v balících (např. ten
> Nechťskape a jeho ISO-8859-1).

Obávám se, že takovým postupem se dostaneš do mnohem horší situace,
než v jaké jsou současné distribuce. I kdyby se ti podařilo vyrobit
jednoduše instalovatelnou českou distribuci, tak zřejmě bude velmi
obtížné takovou distribuci spravovat, přihrávat nové updaty a
sledovat, jestli fungují s tím zbytkem, sledovat bezpečnostní
problémy, atd.

A co je nejhorší, pokud se taková distribuce povede jenom částečně,
tzn. například se bude dát dobře nainstalovat, a pak bude téměř
nemožné ji opravovat, upravovat atd, tak hrozí akutní znechucení
daného technického antitalenta do té míry, že při slově Linux se mu
bude chtít zvracet a bude linux pomlouvat, jak je hrozný, že tam nic
nefunguje atd. BFU totiž neví jaký je rozdíl mezi distribucí a
systémem. Pro něj je to všechno jedno - RedHat, Debian, Slackware
apod. Prostě hrozí situace, ve které se ocitá uživatel produktů firmy
Microsoft, akorát podstatně horší, protože mu nebude moct téměř nikdo
pomoct.

Já osobně bych se v současnosti smířil s tím, že žádná distibuce není
pro technické antitalenty a pracoval bych na vylepšení jednotlivých
distribucí. Vždyt se nikam nehoníme, peníze za novou distribuci stejně
žádné nejsou, tak proč nevylepšovat v klidu věci, o kterých jsme
přesvědčeni, že jsou dobré a budou časem fungovat i pro antitalenta.

> Ota Buchta
>
> P.S.: Stránka tohoto projektu bude (až bude) na http://jezek.buchtovi.cz

No nic, hodně štěstí.

Brno, Czech Republic