gcc na linuxu a zarovnavani struktur

Martin Mares mj na ucw.cz
Pátek Leden 29 17:49:26 CET 1999

Zdravim,

> To je i na Intel x86 pro x>=4 pri nastavenem bitu AC v EFLAGS.
> Ne snad ze bych vedel o nekom, kdo by to pouzival...

   Ja o jednom takovem silenci vim :-))

   Kdyz jsem sveho casu experimentoval s psanim jednoducheho mikrojadra,
mel jsem AC umyslne zapnuto, protoze jsem planoval mit vsude alignment
spravne a toto je vitany prostredek, jak chyby objevit.

> Nedavno jsem se s tim potykal a paradoxne duvodem muze byt prave
> portabilita. Psal jsem aplikaci pro windows a soucasne software
> pro WWW server, ktery zpracovava soubory produkovane touto aplikaci.
> Zdalo se mi zrudne volat fwrite resp. fread na kazdou datovou polozku
> jedne tridy zvlast, takze jsem si vyrobil pomocnou strukturu, do niz
> zkopiruju ukladana data a ulozim ji na disk celou najednou. A tady
> prave potrebuju mit kontrolu, co se na ten disk vlastne ulozi.

   Jenze pouzitim struktury se clovek nezbavi problemu s endianitou :(

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"hAS ANYONE SEEN MY cAPSLOCK KEY?"