qmail jeste jednou

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Sobota Leden 30 15:03:24 CET 1999

Dne 30. 1. 1999 VS napsal:

> Zda se mi to dost pomale. Treba pouzit binmail, ale to mne az tak nepali, spise mne
> ted zarazil jiny problem.
> Nechavam mailboxy v /var/spool/mail a jeste pouzivam .forward a dorucovani je
> strasne pomale, probehne jednou za cca 15 (25) minut, coz se mi zda moc. Jde
> nejakym parametrem spustit qmail, aby se pokusil maily dorucit ihned a teprve, kdyz
> se to nepodari, tak je zkousi dorucovat v urcitem casovem intervalu?

Ja osobne pouzivam procmail pro dorucovani, ovsem bez dot-forward.
Zadne problemy s dorucovanim nemam - vse se dorucuje ihned. Muzete zkusit,
jestli qmail doruci maily z queue hned pomoci killall -ALRM qmail-send.
Taky bych mrknul do logu, jestli tam neni duvod, proc to tak dlouho trva.
Prohlizet queue lze dobre programem qmHandle
(http://www.io.com/~mick/soft/qmHandle-0.3.0.tar.gz)
Okontrolovat adresarovou strukturu queue lze pomoci programu qsanity
(http://qmail.digibel.be/qmail-qsanity-0.51)

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz