Kdo vi jak odstranit LILO?

Tomas Prochazka xprocha2 na informatics.muni.cz
Neděle Leden 31 18:16:09 CET 1999

On Sun, Jan 31, 1999 at 01:39:40PM +0100, Milos Prudek wrote:

> K tomu bych mel dva dotazy:
> - taky jsem umistil lilo do /dev/hda, a mel jsem dva fyzicke HD v
> pocitaci. Na prvnim byly W98, na druhy jsem dal linux. Jakmile jsem
> vyndal druhy HD z pocitace, tak nesly nabootovat W98... LILO se
> nespustilo, na obrazovce rolovaly nejake dvojice znaku. Pomohlo by,
> kdyby bylo LILO v hdaX, kde hdaX je root partice linuxu?

Problem bude patrne v tom, ze po zavedeni primarniho zavadece z hda se zacne
LILO pidit po disku hdb, kde hleda sekundarni zavadec, ale ktery tam uz neni.
Ta dvojice byla nejspis 01 (nebo neco takoveho) - vice lze nalezt
v /usr/doc/lilo-*.

Vase reseni by mohlo byt funkcni, pokud budou dostupne soubory z adresare /boot
(na RedHatu, u jinych distribuci nevim).

> - jak premistit lilo z /dev/hda do /dev/hdaX ? ZKousel jsem prepsat
> konfiguraci lilo.conf na root=/dev/hdaX, ale nepomohlo to.

V lilo.conf staci upravit (nebo pridat) radek boot=/dev/hdaX. Potom spustit
'lilo -v' - melo by vypsat kam se skutecne nainstalovalo. Dale je treba zbavit
se LILa v MBR (napr. fdisk /mbr) a nastavit jako aktivni partition tu s LILem.

> --
> Milos Prudek

                                        S pozdravem

                                                Tomas Prochazka
--
"MSDOS didn't get as bad as it is overnight -- it took over ten years
of careful development."