FB a VESA 1.2

Jan ONDREJ ondrejj na salstar.shadow.sk
Neděle Leden 31 13:58:58 CET 1999

Dňa So, 30 jan 1999, Martin Mares napísal:
>Zdravim,

>   Je podstatny rozdil mezi tim, kdy ma _karta_ LFB a kdy jej podporuje jeji
>BIOS. Pokud vim, VESA 1.2 BIOS LFB nepodporuje => vesafb nebude fungovat
>=> fbcon muze fungovat pouze sezenete-li si nativni fb driver, ktery ovsem
>z PCckovych karet existuje pouze pro Matroxy.

Dalsie mozne riesenie je nahodit ovladac VESA 2.0 v DOSe
a startovat Linux cez loadlin.exe.
Mam to odskusane na S3 Trio 64, ze to funguje.
Kernel iba pri starte vyuzije VESU na nastavenie
videorezimu a zistenie adresy LFB.
Neskor uz VESU nepotrebuje.
Nefunguje to ale s svgalib VESA podporou.

Inak Matrox ma priamo VESA 2.0, takze to ani vpodstate
nepotrebuje, iba ho to trocha urychli.

		Cau.
					SAL