Caldera, RedHat - nastaveni X, dosemu, HW ..

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Červenec 8 14:57:31 CEST 1999

Dobrý den,

Miroslav BENES wrote:

> [...]
> MouseSystems. Umim to zmenit u RH, ale nedari se mi u Caldery.
>
> a1) nenasel jsem XF86Config. Bud jsem spatne hledal nebo se to v teto
> distribuci jmeuje jinak.
>
> a2) pokud nastavim jinou mys (menim pouze mys !) pres XF86Setup,
> tvari se to vsechno normalne, ale po ulozeni se objevi chyba - neni
> mozne spustit X server (XF86_SVGA). Je to divne, protoze link je
> X -> XF86_Accel, coz je nejaky prapodivny skript. Vypada to, jako by
> si Setup prislusne hodnoty vymyslel a pak mu nesedely.
>
> Nejvetsi zahada je, ze na tom stroji taky bezi Xka.

Pokud si dobře pamatuju, pak Caldera používá jiný Xserver: místo XF86
serveru používá AcceleratedX. Tento Xserver se pak také nastavuje jinak,
než přes XF86Setup, příp. XF86Config. Nevím přesně, jak se jmenoval
nastavovací prográmek pro AcceleratedX, myslím nějak XSetup, nebo
Xaccelerated..., kdyžtak vyzkoušejte, případně jsem to snad i někde
vyčetl v dokumentaci. Teď tu Calderu nemám...

> b) u Caldery se po prepnuti Xka -> konzola da vyvolat graficka
> obrazovka pres Alt-F7 (jako "sedma" konzola). Jak se to da nastavit u
> RH ?

U RH to funguje stejně. Jen je to závislé na tom, kolik máte textových
konzolí (ovlivnitelné v /etc/inittab) X-server používá většinou první
využitelnou konzolu. Vyzkoušejte postupně Alt+F1 až Alt+F12, měl byste
na něj někde narazit...

> c) pokud bych v budoucnu chtel na tu Calderu neco doinstalovat, jake
> se tam pouzivaji balicky ?

Caldera byla většinou zaměřena na RH. Možná ale bude používat některá
vylepšení, to je asi třeba vyzkoušet...

Ostatni nevím... Akorát při instalaci je možno přepnout pomocí Alt+F2 až
Alt+F4 na další konzoly, kde se vypisují diagnostické hlášky. na Alt+F2
je normální textová konzola...

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72