sed & awk problem

Martin Krumpolec krumpo na pobox.sk
Neděle Červenec 11 12:33:08 CEST 1999

Dobry den,

  Mam nasledujuci problem; v textovom subore potrebujem za koniec kazdeho
  riadku pripojit nejaky retazec, ale iba v pripade, ak riadok konci na
  \n, ak konci koncom suboru, tak nie ... prvy pokus zlyhal :

	~/tmp> cat a
	prvy riadok
	druhy riadok
	posledny riadok~/tmp> sed 's/$/X/' a
	prvy riadokX
	druhy riadokX
	posledny riadokX~/tmp>

  'posledny riadok' nesmie koncit na X ... uz par hodin sa s tym trapim,
  skusal som vsetko mozne aj so sed-om aj s awk-om, ale bezuspesne.
  (dokonca som si zbezne prestudoval knizku ORA: sed & awk ;)

  Dalsi problem je v tom, ze to riesenie by malo byt prenositelne, aby
  bezalo aj na Linux-e aj na inych unixoch ... napr. vyssie uvedeny
  priklad na HP-UX 10.20 a AIX 4.3 vobec nevypise posledny riadok ...

Dakujem za kazdy navrh

Martin

--
Martin Krumpolec <krumpo na pobox.sk>