Jak zapisovat do souboru?

Petr Tesarik tesarik na petr.lupa.cz
Neděle Červenec 11 21:48:20 CEST 1999

Dne Sun, Jul 11, 1999 at 05:47:01PM +0200, Pavel Kankovsky napsal:

> To sice ano, ale nikde neni zaruceno, ze kdyz tam bude zaroven zapisovat
> vic procesu, ze vysledkem bude mismas vznikly promichanim zapisovanych
> dat. Mozna existuje taky nejaka zaruka, ze kusy o urcite velikosti jsou
> zapsany atomicky (jako je PIPEBUF u rour), ale obecne atomicnost urcite
> zarucena neni.
>
> Nazorne: vysledkem zapsani AAA, BBB a CCC muze byt treba CBAACBABC.

No, nevim, jestli je to obecna vlastnost (napr. garantovana POSIXem),
ale koukal jsem se pred chvili do zdrojaku jadra, a zda se mi, ze pod
Linuxem jsou _vsechny_ zapisy do souboru v ext2fs atomicke. Ale s tim
zamykanim spis jde o to, ze ten zapis nemusi nutne probehnout jako
jedno volani write() - napr. pokud pouzivate fwrite()...

bye,
--
Petr Tesarik
Tel: +420 602 575294		http://www.lupa.cz/