Jak zapisovat do souboru?

Neděle Červenec 11 23:13:21 CEST 1999

On Sun, 11 Jul 1999, Petr Tesarik wrote:

> No, nevim, jestli je to obecna vlastnost (napr. garantovana POSIXem),

koukal jsem se do Single Unix Spec V2, ale tam jsou jen naznaky, ktere by
mohly myslenku nerozdelitelnosti zapisu do souboru podporovat, ale nic
explicitniho tam neni

> ale koukal jsem se pred chvili do zdrojaku jadra, a zda se mi, ze pod
> Linuxem jsou _vsechny_ zapisy do souboru v ext2fs atomicke. Ale s tim

hmm... to je zajimave, kdyz jsem se koukal do zdrojaku k posledni verzi,
co je na LSD, tj. 2.3, tak jsem jedine zamkykani nasel az
v generic_file_write() (v mm/filemap.c), kde se zamyka stranka, do ktere
se ma zapisovat, ale zda se mi, ze kdyby to ten funkce zaroven vlezlo
vic procesu, tak by se krome jednoho zastavily na __find_lock_page(),
jenze kdyz by tu stranku ten, co prosel, odemknul, tak by prvni v rade
ji zacal PREPISOVAT, protoze mel spocitanou pozici, kam chce psat, uz
predtim, nez provedl zamknuti

reknete nekdo, ze jsem neco prehlednul...