VYRESENO: gvim a mrtve klavesy (delsi)

Radim Halir halir na utia.cas.cz
Čtvrtek Červenec 15 10:02:56 CEST 1999

>  Tak zrovna v tomhle maji prsty Sung-Hyun Nam, K. Nagano, Chi-Deok Hwang

Ale vzdyt ja vim, dokumentaci k xim jsem samozrejme cetl :-)

>  Mel bych trosku jednodussi postup:
> odkomentovat onen CONF_OPT_GUI a CONF_OPT_INPUT, zkompilovat a potom misto
> optionu guifont nastavovat guifontset (pripadne neco podobneho v .XDefaults).
> Vse je v dokumentaci (viz :help xim)...

Kdyz se ale podivas do te dokumentace, je z ni IMHO patrne, ze +xfontsel slouzi
pro tzv. multibyte jazyky, kde jsou jednotlive znaky kodovany ve vice nez
jednom bytu (v soucasnosti umi vim two-byte a jazyky jako korejsitna,
japonstina, cinstina). Takze bych do toho cestinu moc nemichal. Krome toho,
ze se v dokumentaci explicitne mluvi o tom, ze "sirka daneho multibyte fontu
musi byt dvakrat vetsi nez toho standardniho", ma pouziti +xfontsel za
nasledek, ze se ignoruji prikazy guifont a misto nich je treba pouzivat
guifontset. A kdo to pak ma vsude opravovat...
Takze ja nadale prosazuji cestinu na uroven ostatnich evropskych jazyku :-)
a volam "pryc s +xfontset".

Radim

PS: Mj. ono se vlastne ani tak nejedna o bug, spis jen o to, ze by stalo za
    to autory upozornit, ze XIM ma smysl i pro jazyky, ktere jsou "normalni"
    a zadne fontsety nepotrebuji. Stejne si to clovek pro XIM musi
    nakonfigurovat a  prelozit sam, takze at nechaji na nem, zda krome XIM
    zvoli i fontset ci nikoliv...