EMS (=expanded) pamet pod Linuxem

Lukas Kumpera xkumpera na fel.cvut.cz
Úterý Červenec 20 20:55:05 CEST 1999

> -> Kolega chce udelat pametovou kartu, ktera by se chovala jako EMS pamet v
> -> DOSu
>
> naco ?

Clovece, cetl jste vubec moje predchozi maily? Vzdyt jsem psal, ze kolega chce
dokazat, ze to funguje a da se s tim jeste dnes pracovat.

> -> (tzn. 16KB stranka z max. 16MB by se mapovala do prostoru nekam
> -> mezi 702-1024KB (je to definovany, ale z hlavy to nevim) podle cisla
> -> zapsaneho na konkretni port). Chce na tom udelat swap oblast.
>
> swapovat v dose ? to bol ci napad ?
>
> -> Ja navrhoval udelat na te pameti RAMDISK (jde vubec definovat v jakem
> -> rozsahu adres se ma udelat?) a na nem vytvorit swap oblast. Vazne to na
> -> tom, ze nevime, jestli uz nekdo napsal podporu EMS-like pametovych karet
> -> do Linuxu.
>
> tak v dose ci v linuxe ? a preco to vsetko ?

Pamet do Linuxu! To, ze se to 'chova jako EMS pamet v DOSu' znamena jen zpusob,
jak se k te pameti pristupuje (tzn. vyber stranky z 32MB podle cisla na portu -
viz muj puvodni mail). Jste nikdy nevidel/neslysel o rozsirujicich pametovych
kartach do starych (<286) PC?

Lukas Kumpera