Netscape + Linuxberg - roztekle fonty

Středa Červenec 21 09:16:04 CEST 1999

On Wed, 21 Jul 1999, Jaromir Vich wrote:

> Vzdy, kdyz vlezu na stranky LinuxBergu, po odskrollovani tak 20 radek
> se mi jakoby rozmazou a roztristi fonty nejen v Netscape, ale i v KDE
> menus, u popisku zastupcu na plose, atd. V pohode je pouze terminal.

Rozmazou a roztristi znamena, ze se pismenka zacnou mutovat v zmatene
chuchvalce pixelu, takze napr. misto "a" se zacne systematicky objevovat
prisera se trema nohama?

Tohle jsem videl na jedne videokarte a bylo to doprovazeno podobnymi
defekty primo na obrazovce pri nekterych operacich (tusim, ze to specialne
nesnaselo posouvani oken). Ovsem rozbite fonty uz zustaly i po celkovem
prekresleni (dalo se jich zbavit snad jen prepnutim do textu a zpatky a
prekreslenim obrazu).

Trochu jsem s tim experimentoval a zjistil jsem, ze tyto efekty lze
zmensit, kdyz se pro nektere operace nepouziva akcelerator (tusim, ze to
nejak nemelo rado treba XOR), procez jsem usoudil, ze je to smejd, ke
kteremu nejspis vyrobce vtipne dodava pro wokna vhodne zkriplovany driver,
aby se to nepoznalo.