Trochu OFT: zmereni kapacity linky

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Červenec 26 16:19:16 CEST 1999

On Mon, 26 Jul 1999, Michal Zemek wrote:

> porucha tak jsem stahoval rychlosti neco kolem 1,2 KB. Ted kdyz je to prej
> uz v poradku stahuju neco kolem 7,1 KB,ale melo by se to spise priblizovat
> osmi ne ? Nevite nekdo jak to 100% otestovat , nez na to budu upozornovat
> provaidera.

Kazdy tcp/ip packet ma nejakou reziji - pri 1500B packetu tvori hlavicku
asi 15-20 Byte , coz je asi 1-2 procenta , pri kratsim packetu to muze byt
vic. Pokud je linka synchronni 64kB pak by rychlost mela opravdu dosahnout
az k tem 8kB - pokud mate cisco router zkuste ji zatizit a divejte se
na statistiku interface - po urcite dobe (asi 5 minut) by se mela vysplhat
na tech 8kB. Mereni ve windows muze byt ponekud zavadejici - napriklad
kdyz si pod linuxem spustim testovaci program ttcp ktery z jedne masiny
posila testovaci data na druhou kde je ten samy program prijima, tak po
skonceni testu sdeli oba trochu jinou rychlost...