Delegace domeny (Was: Re: a jeste neco k non-IP VS)

Petr Soucek petr na ryston.cz
Úterý Červenec 27 18:53:03 CEST 1999

Petr Novotny wrote:

> Delegace je vytvoreni subdomeny, ne? Mela by vypadat jako
>
> subdomena   IN     NS  nejaky.stroj.domena.cz

Nejdriv je treba stanovit, jestli chcete, aby ty adresy byly videt z
celeho Internetu. Jestli ne, neni co resit. Jestli ano, musi se udelat
jedna ze dvou veci:

a) na primarni nameserver pro domenu af.czu.cz, coz se zda byt
nameserver garp.czu.cz, pridate do zonoveho souboru pro zonu af.czu.cz.

 www.Volodya     IN      CNAME   Volodya.af.czu.cz.
 web.Volodya     IN      CNAME   Volodya.af.czu.cz.

b) delegujete si domenu Volodya.af.czu.cz na svuj stroj tim, ze na onom
garp.czu.cz zadate:

Volodya   IN     NS    Volodya.af.czu.cz.
a zkontrolujete existenci radku:
VolodyA   IN     A     193.84.41.19
(je tam)
a na Vasem stroji (Volodya.af.czu.cz) je pak to, co uz tam mate a neco
navic:

$ORIGIN Volodya.af.czu.cz.
@         IN      SOA     Volodya.af.czu.cz. pizl.max.af.czu.cz. (
                1999072701 21600 3600 1209600 86400)
          IN      NS      Volodya.af.czu.cz.
          IN      A       193.84.41.19
www       IN      CNAME   Volodya.af.czu.cz.
web       IN      CNAME   Volodya.af.czu.cz.

Snad jsem na nic nezapomnel. Pokud mate bind 8.2.1, tak jeste jako prvni
radek zoneoveho soboru date
$TTL 86400

Nevim, jak vypada Vas named.conf, ale mel by definovat primarni ns pro
zonu Volodya.af.czu.cz.

Pro zvetseni spolehlivosti se doporucuje pridat jeste druhy, sekunadrni,
nameserver, ale v tomhle pripade je to skoro zbytecne.

Zdravi

Petr Soucek