Trochu OFT: zmereni kapacity linky

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Červenec 28 17:16:29 CEST 1999

Jaroslav Cibulka wrote:

> OK - me se mooc libi, ze to meri rychlost linky, aniz by ji to
> zatizilo na 100% (navic -??s jakou chybou??- lze merit i rychlejsi
> linku pres pomalou), ale puvodni dotaz znel podle meho na rychlost
> linky k providerovi. A tady je treba brat v uvahu, ze ta linka muze
> mit nejakou rychlost a
> 1) za ni to muze byt pekne ucpany (zname takovy providery;-))
> 2) muze mit pri zatizeni velkou chybovost  (tak takovy bohuzel
> znam az moc dobre;-)))
> 3) nepravdepod. - ale mozny nemusi stihat router resp. (a to spis)
> pripojovaci pocitac
> [...]

To jsem taky v v pondeli v prvni odpovedi navrhoval. Bohuzel autor
dotazu pan Zemek ho blize neupresnil, tak je asi spokojeny.

V situaci, kdy data netecou ani z providerova ftp dost rychle je treba
vykouset vsechny mozne metody, aby se dalo priblizit nejakemu vysledku.
Treba je dulezite se podivat na statistiku chyb a poctu prenesenych
paketu na routerech. Uz 1% packet loss dokaze poradne srazit vyuzitelnou
rychlost linky - a treba u SPT Telecom byva(l) obcas i 30-50%.

Zdravi