Problemy s kopii celeho systemu na novy disk

Juraj Rehak glip na cyber-wizard.com
Čtvrtek Červenec 29 10:28:52 CEST 1999

>     Nakonec jsem tedy mel na novem disku veskera data ze stareho a
> stacilo akorat na novem opravit /etc/fstab a nastavit jej jako
> bootovaci. Upravil jsem /etc/lilo.conf (na novem disku) tak, aby
> 'boot=/dev/hdc' a 'root=/dev/hda1' a zkusil jsem
> 	chroot /mnt/novydisk/root_fs /sbin/lilo
> Novy disk provedl kratky zapis, z cehoz jsem usuzoval, ze zapsal
> zavadec. Zkusil jsem tedy nabootovat z noveho disku a po zobrazeni
> prvnich dvou pismen z napisu LILO to zamrzlo. Neztracel jsem hlavu a
> zkusil v SETUPu menit mod disku mezi NORMAL, LBA a LARGE, ale bez
> [...]

Zdravim...

Presne na tento problem som minule narazil a asi po tyzdni kolega prisiel
na to ako ho vyriesit (ze Wecko ;)
Na stroji bez disketovky bol IDE disk so systemom a SCSI disk s datami,
IDE disk zacal hadzat vadne sektory, tak som sa rozhodol prestahovat
vsetko na SCSI. Po uspesnej instalacii som spravil lilo a rebootol.
Dozvedel som sa LI a koniec... Po pokusoch som sa dostal do stavu, ze s
disablovanym IDE radicom vypisal L 01 01 01 01 ... ;] To mi napovedalo, ze
zvysok loadera sa snazi tahat z IDE disku.
Dovod bol jednoduchy. Ked sa bootovalo z IDE disku, bios ho poznal ako C a
SCSI disk bol D. A LILO si zapisalo, ze sa ma natiahnut z D (0x81) a nie z
C (0x80), ktorym sa SCSI disk stal pri pokuse bootnut z neho.

Riesenie je do /etc/lilo.conf dopisat:
disk = /dev/hda (/dev/sda v mojom pripade ;)
	bios = 0x80

--
                              .  ,           Glip