Zrejme chyba v jadre Linuxu? (Re: Linux je na h...)

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Červenec 29 12:01:56 CEST 1999

>"Vysel novy RH 6.0 (nebo PGSQL 6.5), je uzasny, ale radeji pockam
>na RH 6.1 (resp. PGQSL 6.5.1), na mne nepusobi prilis
>duveryhodne.

    Neberte vse uplne doslovne, ja jsem si samozrejme hral s PGSQL 6.5 (nyni
budu s PGSQL 6.5.1), problem je spise v tom, ze nektere chyby se skutecne
najdou teprve v ostrem provozu... - nebo si dovedete predstavit robota,
ktery provede vsechny kombinace vsech moznych SQL prikazu a pokud dostane
spravny vysledek prohlasi, ze verze je OK? Jiste uznate sam, ze tohle je
holy nesmysl. Proto jsou veci vypusteny ven s tim, ze v 'laboratornich'
podminkach vykazuji velkou miru spolehlivosti a praxe ukaze (existuje cela
teorie o spolehlivosti systemu - tech ukazatelu je tusim 9 a teorie je
docela husta - doporucuju si precist neco o modelovani a simulaci, pokud
chcete spolehlive systemy, pak platte poradne penize a mate je - ovsem
nehledejte ve FREE, protoze rigorozni dokazani spravnosti je narocne), ze
napr. uzivatel XY pouzil nejnovejsi ODBC driver, ktery pocita s tim a tim a
proste nikdo v laboratori ten driver v zivote nevidel... uzivatel se ozve,
ze ma problem, udela se patch... a mame PGSQL 6.5.1, ktere je zase vice
integrovatelne do ostatniho sveta... - ono se nemusi jednat jen o ODBC
driver, staci pokud clovek nejakou dobu pracoval s jinym RDBM systemem a je
zvykle na urcite chovani, ktere implicitne ocekava i zde....

    Odstavec se sice zabyva nekterymi 'problemy' PGSQL, ale jiste kazdy si
dokaze najit analogii s jinymi softwarovymi systemy. Jedna vec je, ze jsem
pouzil vsechny mnou dostupne zpusoby, metody a prostredky a vysledek se zda
OK (laborator) a druha vec je, kdyz to vyzkousi tisice lidi se vsemy moznymi
i nemoznymi kombinacemi (realny svet), tyto dve veci nepujdou NIKDY sloucit
do doby nez budeme mit neuronove site, ktere budou samy schopni chybu resp.
problem detekovat, analyzovat a samy opravit... vazne byste chtel moc....

    Nekdy je take podstatne to, ze nova verze obsahuje podstatnou zmenu, na
kterou cekaji stovky lidi a kterym nevadi si pak napr. stahnout update na
veci, ktere nejsou uplne OK (u PGSQL je to napr. uplne novy system zamku nad
zaznamy (ja hodne ocenuji nove moznosti ESQL) atd..., u RH 6.0 je to (aspon
ja ocenuji) 1. distribuce zalozena na jadre 2.2 (o jine jsem v te dobe
nevedel) a vezte, ze predelavat RH 5.1 na to, aby jsem mohl vyuzit ipchains
a jadro 2.2 byl docela opruz, nehlede na to, ze me vylozene stvalo nemoznost
instalace spousty novejsich verzi baliku, protoze jsem mel stare libc
(glibc) a rpm... - pripadlo mi daleko jednodussi zalohovat veskere
konfigurace (pokud si vedete poznamky, co delate, mate to jednodussi) a
nainstalovat novou verzi....).

    Pokud se chcete vyhnout problemum, instalujte system, ktery ma MAJOR
verzi o 1 nizsi nez je aktualni a MINOR verzi tu nejvyssi, nebudete mit sice
nejnovejsi system, ale pravdepodobnost problemu bude asi nejnizsi.... (tato
rada se mi vyplatila ve svete libovolneho OS) - pozor ovsem na bezpecnost...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                    FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz