Co delat pri nahlem nedostatku pameti v Linuxu?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Červenec 29 20:45:11 CEST 1999

   From: Petr Snajdr <snajdr na firma.seznam.cz>
   Date: Thu, 29 Jul 1999 15:59:33 +0200 (CEST)

Zdravím,

   > Jenze v tom pripade evidentne nebylo "kam" otevirat soubory
   > coz s dostatek pameti nema nutne moc spolecneho.
   >
   > BTW: Co udelate na pocitaci s 1 GB RAM, kdyz vam neustale tvrdi, ze
   > nemuze otevrit libc6 apod. veci :))) (videl jsem)

zabiju (čti z důvodů neznalosti vyměním) systémového administrátora, který
nedostatečně dimenzoval server a neupravil jádro v očekávání vysoké zátěže?
:-)

Ale chvíli vážně - z vlastní zkušenosti vím, že konfigurace nějakého serveru
pro támhle jednu firmu s dvaceti stanicemi je naprosto odlišná od nasazení
Linuxu jako firemního serveru ve firmě s přibližně 5000 počítači. Konfigurovat
čtyřprocesorovou bestii s 2GB paměti a s disky o kapacitě stejné jako pět
vedle sebe postavených ftp.linux.cz, s očekávaným pravidelným zatížením a s
neustálým přístupem přibližně tisíce klientů je úplně něco jiného. Je to jako
voda a led. Vypadá to stejně, ale to druhé je o mnoho tvrdší...

Můj osobní názor je, že na žádném serveru, který je již předem dostatečně
dimenzován, nemůže nikdy dojít paměť (čti virtuální ne fyzická paměť). Nebo je
opravdu problém mít na swap dedikovaný samostatný vysokorychlostní disk? Pokud
se jedná o nasazení do opravdu vytíženého serveru, neměl by existovat
tzv. finanční problém :-)

Jinou otázkou ale jsou dostatečně dimenzované parametry jádra, ale to je
mnohdy otázka dlouhého testování a ladění, ale věřím, že u serverů, které jsou
otevřené relayování z celého světa to může být problém... No nic.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz