Samba

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Čtvrtek Červenec 29 21:24:46 CEST 1999

Dobry den.

>Mame v siti peer-to-peer Win95 a Win98 a jako "file server"
>jsme pouzili PC se SuSE Linuxem a na nem Sambu 1.9.18p10.
>
>Po upgradu samby na 2.0.5a najednou (se stejnym smb.conf)
>chce samba nejake heslo pro pristup, predtim se dalo pristupovat
>bez hesel.
>Pokud se chci na sdilene prostredky podivat v okolnich pocitacich
>na Win9x, tak po mne chce heslo ke sdilenemu prostredku IPC$.
>Zadny takovy prostredek jsem vsak nenasdilel.

Ono to je to prve co poskytuje sluzby v Win sietach. Je k tomu potrebne
pripojenie ako guest. A prave tu je pes zakopany, guest v smb.conf _musi_
byt realny uzivatel (napr. ftp) s minimalnymi pravami, ale musi
mat moznost pripojenia. Aspon mne to pomohlo...

>Vim, ze tu v konferenci jiz takove dotazy byly, ale nezaznamenal jsem
>odpoved.

Od toho asi byva archiv :-)

>Take by mne zajimalo, jak nakonfigurovat smb.conf aby byly
>sdilene prostredky pristupne komukoliv na siti bez zadani
>pristupoveho hesla a jeden konkretni prostredek pristupny
>komukoliv po zadani pristupoveho hesla.

Celkom pekne popisane v howto... V starsich sambach (v novej som to
neskumal)
to dokonca je v smb.conf ako priklad, myslim, ze to bol uzivatel fed.
Mala by k tomu sluzit volba valid users v prislusnej sekcii...

>Predem dekuji za odpovedi.

Neni za co.

Vlado
Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA