Nemoznost nastavit/zmenit heslo uzivatele

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pátek Červenec 30 15:07:53 CEST 1999

On Fri, 30 Jul 1999, Jan Satko wrote:

> [...]
            ^^^^^^^^^^^^^^

To vyzera ako keby nenasiel uzivatela pre ktoreho sa ma zmenit heslo. Je v
poriadku /etc/passwd (Uz sa mi stalo, ze po vynechani jednej ':' boli vsetci
uzivatelie nachadzajuci sa v subore za touto chybou neznami.). Mozu ho vsetci
citat?

> to robi pam. nelubi sa mu heslo lebo je jednodcuhe. PAM ma nejaky zoznam
> slov podla ktorych kontroluje, ci nie su jednoduche.

Stara sa o to modul pam_cracklib. Nie je to len zoznam slov
(/usr/lib/cracklib_dict). Ak je slovo v zozname vypise nieco ako "password
based on [reversed] dictionary word". Su tam aj pravidla (Palindrome, Case
Change Only, Similar, Simple, Rotated) podla ktorych sa urcuje, ze je password
"too simple" ako v tomto pripade. Ale rootovi dovoli zadat aj jednoduche
heslo.

						jano

--
I don't want to start any blasphemous rumours
But I think that God's got a sick sense of humor