Pevna linka na obycajnych modemoch (Was: Pevna linka a Microcom DeskPorte P)

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Úterý Červen 1 08:49:18 CEST 1999

Jara wrote:

> Ja se take nechci hadat , a moje poznamka byla minena opravdu jen
> zertem.

OT: Vsetky moje poznamky su mienene zartom :-)))))

> Opravdu jsem zkousel vsechny mozne modemy - bezuspesne. Ovsem musim
> podotknout ,
> ze delka dratu < 500 m je v pripade pronajatych linek velmi mala - u

Tu sa jednalo o konkretny pripad, ked ten drot nejde cez telekom a teda
tam NEMOZE byt linkove napatie. Ostatne pevne linky, na ktorych su
spominane modemy, maju dlzku kabla podstatne vacsiu, ale su to kable
telekomu, takze tam _teoreticky_ moze byt linkove napatie.

> nas v Brne neni vyjimkou ,
> ze ac vzdalenost vzdusnou carou cini napr. 3 km , skutecna delka dratu
> je treba 12 i vice km

Modemy, ktore som predtym spominal (Archtek) nam bezali na pevnej linke,
kde bola vzdusna vzdialenost >30 km (dlzku kabla som nemeral :-))).

Je mozne (nevyznam sa v tom), ze slovensky telekom dava linkove napatie
aj do pevnych liniek (ale to je asi blbost).

> a na takove lince ( navic drat 0.4 mm ) se opravdu bez linkoveho
> napeti neobejdete - po takovem
> drate neprotlacite ani hovor z pobockove ustredny.

Ale ved pobockova ustredna dodava linkove napatie, nie?

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.

Môžete mi písať v kódovaní ISO-8859-2