particia nad 8.4GB

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Středa Červen 2 10:30:19 CEST 1999

>Linux snad na nastaveni v BIOSu uplne kasle, ne? Alespon me Linux disk,
>ktery je v BIOSu zakazany normalne autodetekuje a pouziva..

    Totez napr. u onboard SCSI...

>U pocitacu bylo vzdy tezke odhadnout, kam az pujde vyvoj. 1KB RAM na
>ZX80 bylo hodne, 16KB na ZX Spectrum taky, co teprve 128K na IBM PC s

    ZX80 snad ani nebyl pocitac, ale nejaka 'pred' stavebnice. Pocitacem
bylo az ZX81 a to melo 16kB RAM. ZX Spectrum melo vzdy 48kB RAM (ono ji melo
64kB, ale ROMka preplacla dolnich 16 kB).

>default max. 960M RAM a samo Pentium omezenim adresniho prostoru na 4GB.

    Nikoli adresni... ten ma do 64TB, pouze fyzicky prostor je omezen na 4GB
(a OS to jeste zpravidla blbe rozdeli, ze na hornich 2GB je OS, dolni 2GB je
program => programy maji stejne jen 2GB - zajimalo by me jak toto resi napr.
Linux - WindowsXXX to maji takto:-( - zjednodusuje se virtualizace...)

>A co graficke karty? Dokonce i prvni EGA karty mely 32K RAM, pak se to

    Nemeli na zacatku EGA dokonce min?

>vymyslel zpusob ulozeni datumu v Unixu si pripustil, ze to bude jednou
>vazny problem? A on bude, i kdyz se toho treba rada z nas nedozije.

    Treba ne, ale donutte vsechny do roku 2038 prejit na novejsi OS, ktery
bude mit int na 64-bitech....

>Myslim ze to, ze PCcko prezilo uz skoro 20 let bez podstatne zmeny
>architektury je velmi pozoruhodny vykon. A to uz v dobe sveho navrhu

    Vykon????? Spise marketingova strategie v kocich Intelu a MS...

>bylo pomerne zastarale. A je zajimave i to, ze programy psane pro MS-DOS
>1.0 pracuji i pod WindowsNT.

    No pokud maji pracovat programy pod MS DOS 1.0, pak to znamena, ze musi
pracovat vse, co bezelo pod CP/M, protoze MS DOS 1.0 nebyl nic jineho... a
to bych skutecne nezkousel... nebo ze bych oprasil sve Spectracske zdrojaky
pod CP/M a zkusil necim prevest Z80 strojak do 8086 strojaku a zkusil to
spustit pod NT...'-)

Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz