Komprese a linuxový kernel (Re: Probs s novym jadrom)

Martin Mares mj na ucw.cz
Středa Červen 2 23:30:24 CEST 1999

Zdravim,

> některé důvody proč ne bzip2 již zmínil Milan, já ještě přidám rychlost -
> zkuste si na 386SX/25 rozbalit třista kilo zabalených pomocí bzip2. Další info
> bylo v jednom z minulých čísel Linuxových novin.

   Inu, on bzip2 zase tak pomaly neni, ale je to vice nez vyvazeno tim, kolik
pameti na kompresi i dekompresi potrebuje.

> BTW když už jsme u té komprese. Nevíte, kdy už konečně v Linuxu (teď mluvím
> pouze o jádru) bude použit jednotný kompresní systém (teď nemám na mysli
> algoritmus, ale opravdu systém, který bude poskytovat jeden z podporovaných
> kompresních algoritmů), který budou využívat všechny jeho části pokud budou
> potřebovat kompresi?

   Inu, bude pouzit, jakmile nekdo bude mit cas prislusne kousky jadra prepsat
tak, aby jej volaly :-)  Pokud nekdo mate chut naucit se neco malo o programovani
jadra a nechce se vam do cehokoliv narocnejsiho, tohle je presne misto, kde
byste se mohli vyr~a'dit do sytosti. V podstate by melo stacit prehodit
vsechny (tusim, ze to znamena oba :-)) pouzivane kompresni algoritmy do
adresare lib/ a predelat odkazy na ne. Muze poslouzit napriklad jako
jednoduche cviceni k me prednasce v Jevicku :-))

						Happy Hacking!
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A jury consists of 12 persons chosen to decide who has the better lawyer."