Komprese a linuxový kernel (Re: Probs s novym jadrom)

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Středa Červen 2 22:30:03 CEST 1999

   From: "Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>
   Date: Wed, 2 Jun 1999 10:15:58 +0200

Zdravím,

   > o neco mensi.... - takze zadny bzip (pry i quli licenci na algoritmus, ktera
   > neni uplne free)...

některé důvody proč ne bzip2 již zmínil Milan, já ještě přidám rychlost -
zkuste si na 386SX/25 rozbalit třista kilo zabalených pomocí bzip2. Další info
bylo v jednom z minulých čísel Linuxových novin.

BTW když už jsme u té komprese. Nevíte, kdy už konečně v Linuxu (teď mluvím
pouze o jádru) bude použit jednotný kompresní systém (teď nemám na mysli
algoritmus, ale opravdu systém, který bude poskytovat jeden z podporovaných
kompresních algoritmů), který budou využívat všechny jeho části pokud budou
potřebovat kompresi? Tak schválně - podívejme se pouze na části, ve kterých se
trošku pohybuju - při bootování je potřeba lib/inflate.c. To se dá
pochopit. pppd podporuje dva druhy komprese deflate (mimochodem zlib.c by snad
taky mohlo být v lib/) a bsd_comp. Další zajímavou částí je IrDA, také používá
zlib a obsahuje jeden z nejsprasenějších (omlouvám se za ten výraz, ale je to
tak) řádků:

#include "../../../drivers/net/zlib.c"

Pokud tohle někdo použije ve zdrojáku, tak bych mu nejraději utrhl ruce... A v
dalších částech jsou jistě další podobné věci (přinejmenším ftape, CSLIP).

Nechcete se na to někdo s dostatkem volného času a touhou naučit se něco
nového podívat? :-) Nebo to už snad někdo děláte? ;-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz