Program pod XWindows so zmenenym uid.

Ondrej Sury shade na globe.cz
Čtvrtek Červen 3 02:59:05 CEST 1999

Tomas Sikula <tom na student.utc.sk> writes:

> mam taky problemik. Som nalogovany do XWindow ako root,
> ale rad by som pouzival IRC klienta ako tom.
> Skusal som nieco taketo, ale nefunguje mi to.
> Co potrebujem urobit aby mi bezal program pod inym uzivatelom ?

> [root na vdstudent21 /root]# su -c xchat tom
> bash: /root/.bashrc: Prístup odmietnutý
> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Client is not authorized to connect to Server
>
> Gtk-WARNING **: cannot open display: :0.0

xhost +localhost

#povolime lokalnim klientum pristupovat do Xsu, da se to
#elegantneji resit pres MIT-MAGIC-COOKIE, ale pokud vam na stroji
#nikdo krome vas nedela je to postacujici reseni, kdyz tak si
#prostudujte dokumentaci k programu xauth

su - tom

#Zmenime se na uzivatele tom, pomlcka zpusobi prenastaveni
#enviromentovych promenych, takze bude .bashrc hledat v domovskem
#adresari uzivatele tom a zbavime se tim prvni chybove hlasky

export DISPLAY=:0.0

#Protoze jsme prenastavili environment, zmizela nam promena
#DISPLAY, takze si ji znovu nastavime.

xchat

#A uz to funguje.

-- nebo --

xhost +localhost
su -c xchat tom

-- nebo --

Kdyz se prida uzivatel tom do skupiny, ktere patri soubory
/root/.Xauthority
(a /root/.bashrc apod.)
tak by melo stacit pouze

su -c xchat tom

(to jsou ty zminovane MIT-MAGIC-COOKIES, ktere se berou ze
souboru .Xauthority v domovskem adresari.)

----

     Jeste poznamka, nedoporucuji standartne pracovat jako
uzivatel root, IMHO je to pro system docela nebezpecne.  Kdyz uz
chcete mit na roota rychly pristup tak si nainstalujte sudo a
delejte sudo su - (po nakonfigurovani pristupu pro uzivatele
treba tom bez hesla).

Ondra Sury.