[off-topic] Shell (Was: Sobotní MF Dnes a Linux)

Ondrej Sury shade na globe.cz
Čtvrtek Červen 3 06:54:54 CEST 1999

"VP" <vpetr na bigfoot.com> writes:

> Jakeho MZDOZU? Dnes se snad pouzivaji WiNT nebo Win2K... Vy taky nepouzivate
> Minix z roku 12..

     Souhlas, ale mam ten dojem, ze autora onoho clanku nakrklo,
ze to nekdo roztrubuje jako kdyby vynalezl kolo a byl prvni,
prestoze *sousedi* uz kolo maji davno.

     Fakt User Friendly...  BTW znate http://www.userfriendly.org/static/ ?

> ad b) A znate treba klavesu F6 pro historii prikazu?
> Ostatne, jak se na Unixu edituje radek? Mne se to tedy nejak nepovedlo :)))

     Bash ma standardni Emacsovske klavesy:

C-a zacatek radku
C-e konec radku
C-f NEBO Sipka Vpravo - posunuti o znak dopredu
C-b NEBO Sipka Vlevo  - posunuti o znak dozadu
C-mezera - nastaveni znacky
C-w - cut od znacky do kurzoru
C-y - yank - vlozeni cutnuteho textu

     viz. dokumentace k libreadline a bashi.

> Existuje v linuxu clipboard ? :oo)

1. na konsoli to obsluhuje libgpm, levym a pravym oznaceni,
   prostrednim paste
2. V Xsech to same, akorat se o to staraji samy Xsy.  Co se tyce
   prenaseni jinych veci nez textu pres klipboard, to zalezi na
   tom jak se programy domluvi neb diky variabilite toolkitu je v
   tom trochu chaos.

Ondra Sury.