COSA <> COSA (hdlc,syncppp) - divne chovani

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Červen 3 15:58:34 CEST 1999

Lukas Macura wrote:
: ping -s 5000 druha_strana
: se linka zacla chovat divne. Pattony skoro vubec neblikaly (zadny provoz),
: ale standardni ping uz trval i 6000ms ! Nekdy se dokonce stalo, ze druha
: strana se odmlcela vubec.

	Bylo neco v syslogu? Muze to byt nejaky problem s DMA.
Tech 6 sekund by tak odpovidalo tomu, ze tam tusim implicitne je, ze pokud
COSA neodpovi interruptem do 5 sekund, driver se ji snazi nakopnout znovu.
Doporucuji zkusit novejsi verzi firmware a driveru (www.fi.muni.cz/~kas/cosa/,
minuly tyden jsem delal nejake zmeny).

: Tusim, ze by mohl byt problem s optionem ip_allways_defragment, ktery jesm
: zakompiloval do kernelu kvuli masqueradingu. Nebo se pletu ? Co se ale
: deje na lince a v kernelu, kdyz modemy nekomunikuji a linka je tak ucpana?

	Predpokladam, ze defragmentaci to nebude. I kdyz, mozne je vsechno :-)
Pokud mate naladu na experimenty, zkuste odkomentovat v driveru DEBUG_IO
a DEBUG_IRQS(sp?), pustit ten ping a poslat mi vystup (treba ftpnout
na ftp.fi.muni.cz do incoming a poslat mi mail).

: Jeste enco: Mam nechat MTU 1500 nebo je rozumne pro 64kbps a cca 20-30
: pocitacu toto cislo zmensit ?

	MTU by mohlo zustat na 1500. Vic ne, COSA ma tusim limit okolo
2000, ale nikdy jsem to nezkousel.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/