NFS browsing

Čtvrtek Červen 3 19:35:46 CEST 1999

Petr Jiricek <jirpe na gdt.cz> writes:

> ted jsem se na to dival a showmount ma stale tu chybu, kdy jako
> momentalne exportovane hlasi i to, co bylo kdysi namontovano a nebylo
> odmontovano.

NFS byl navrzen jako bezstavovy protokol (zamykani souboru na serveru
v "ramci NFS", coz je stavova zalezitost, je reseno samostatnym
protokolem). Takze bych rekl, ze je to feature, ne bug.

Napr. v mountd(8) se pise:
Similarly, if a client reboots without notifying mountd, a stale entry
will remain in rmtab.

Rekl bych, ze tu stavovost si budete muset zajistit nejakym programem,
ktery bude zjistovat, jak na tom klient je, a podle situace upravi
/etc/rmtab. Mozna, ze nekdo neco takoveho stvoril - uz dlouho jsem
tuto oblast nesledoval.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR