NFS browsing

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Červen 3 18:11:38 CEST 1999

On Thu, 03 Jun 1999 15:27:38 +0200, Petr Jiricek wrote:

: ted jsem se na to dival a showmount ma stale tu chybu, kdy jako
: momentalne exportovane hlasi i to, co bylo kdysi namontovano a nebylo
: odmontovano. Proste namontuje-li si comp1 disk comp2:/xxx a pak vypne
: comp1, comp2 si stale mysli, ze je to namontovane. Vadi mi to na Digital
: Unixu, vadi mi to na Linuxu, nevi nekdo, jak zjistit skutecne aktivni
: exporty?

To je dane principom prace NFS. NFS protokol ako taky
je bezstavovy pokial to len ide - to znamena, ze server
o klientoch nevie nic. Dovodom je, aby (na rozdiel
od inych operacnych a "operacnych" systemov)
klientske aplikacie bez problemov prezili pad
serveru.

Mount protokol je od NFS oddeleny a sluzi iba na overenie
klienta a poskytnutie handle pre mount point. Pokial
tento handle "nejako" viem, mount demona nepotrebujem.
Preto je NFS (aspon v standardnej verzii) dokonale
derave - akonahle viem platny handle (a ten sa obcas
da aj pomerne uspesne tipnut), mozem citat
_a_zapisovat_ kohokolvek data (okrem roota, ktory
je default zakazany).

Z toho dovodu je akakolvek informacia, ktora
hovori, kto ma co namontovane, z principu nepresna.
Ak mi spadol server, mozu este kludne citat klienti,
o ktorych neviem. Pokial spadol klient, nedozviem sa to.

Mozno by sa to nejako dalo obabrat vyuzitim lock demona
(ktory zase z principu stav udrziavat musi), ale mount
demon tu informaciu proste nema.

Zdravi
--
				Stano