PHP/FI na Redhatu a database

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Červen 4 16:19:05 CEST 1999

On Fri, 4 Jun 1999, Petr Skoda wrote:

> Tak jsem se namlsal proklamovanou podporou ADABASu na PHP/FI

Budme presni: PHP3 - pokud se bavime o posledni verzi.
PHP/FI je stara verze 2.x, kterou se uz nedoporucuje pouzivat.

> [...]
> vcera zakoupil knizku od Neokortexu. Na RedHat5.2 i386cs distribuci jsem u
> Apache odremoval modul php3 v httpd.conf a nastavil v srm.conf mime type
> pro php a uspesne jsem odzkousel demonstarace z distribuce PHP/FI 3 (date)
> apod. Pak jsem zkusil dat ada_connect, popr odbc_connect a  nic - neznama
> funkce.   Jedinne co jsem v distribuci rpm nasel je binarka *.so  a kdyz
> jsem na ni poslal strings tak jsem tam zadnou z proklamovanu databazovych
> funkci podle jmena nenasel. Znamena to, ze PHP/FI u Redhatu je bez techto
> funkci, i kdyz v /usr/doc/php-3 je vehementne popisuji ?

Presne tak. Pro pristup k databazim musite pouzit prislusne knihovny, v
podstate neco jako driver pro prislusny SQL server. Pro MySQL je to
libmysql.a, pro postgresql obdobne atd.
Potom muzete volat funkce presne tak je popisuji v manualu, i kdyz se ve
skutecnosti jmenuje treba blabla();

> Pokud ano, musim cele PHP rekompilovat nebo je plnohodnotny mod_php3
> nekde ke stazeni ?

Ano musite. Pokud mate nainstalovany ADABAS, tak by jeho soucasti, pokud
je tam podpora pro vyvojare, mela byt nejaka knihovna, se kterou je nutne
PHP zkompilovat.
Ted jsem se dival na stranky Adabasu a nejjednodussi cesta je pres ODBC
funkce, ktere Adabas podporuje. Pripadne vyuzit jeho schopnosti jako
CGI skriptu s vystupem pres PHP.

 > Prosim o schovivavost v odpovedich - jsem DB zacatecnik
a chci PHP
> vyzkouset s Adabasem (ktery mam legalne koupeny :-) zda se hodi na to co
> potrebuji a ne stravit tyden ctenim readme, howto, Install a Makefile a
> podobne abych ho vubec zprovoznil.

Tim se nejvice naucite! Tot muj nazor.

R.V.

| Radek Vybiral				           Radek.Vybiral @ vsb.cz |
| Technical University of Ostrava               http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |