Distribuce redhat-i386-cs VII.

Pondělí Červen 7 19:26:00 CEST 1999

Dobry den,

dnes jsem po delsim snazeni dovedl distribuci RH6.0 do stavu, kdy po
instalaci predstira, ze cestina ve vetsine pripadu chodi. Jak je videt
nize, budou jeste chybicky, ale...

Klavesnice je aktivni prex XKB tak, jak je popsano v Czech-HOWTO.
Uzivatele starsich verzi se mohou pokusit o upgrade, ktery bude funkcni
snad ve vsech normalnich pripadech, kdy si Xy kompletne nepostavite sami
pomoci treba teckovych souboru ci globalnich zasahu. Stahnete si obsah
adresare:
ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/local/updates/
(oficialni updaty od RH)

ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/local/redhat-6.0/i386-cs/local/updates.cz/
(ceske updaty v distribuci)

A v adresari, kde to bude udelejte:

rpm -Fvh *.rpm

prikaz updatuje baliky, ktere jsou jiz nainstalovany. Zarazeni zminenych
baliku rucne pomoci rpm -Uvh jmeno.rpm doporucuji.

Hlavni zmenou je pridani etcskel-latin2 a etcskel-czech od p. Kolare a
vznik baliku czech-adaptation, ktery resi spinave zasahy (kdy se
nevyplati modifikovat puvodni balik). Vysledek prace bych chtel
protlacit do dalsi verze RH, pokud to pujde. Snazil jsem se o systemove
zasahy.

Protoze jsem venoval RH6.0cz uz vice jak zhruba 200 hodin a musim se
ucit, bude nasledovat alespon (dvou) tydenni odmlka.

Pavel Vondricka wrote:
[...]
> Mimochodem, prepinac v GNOME (ktery je stejne bohuzel jen dvoupolovy)
> neprepina pomoci XKB, ale jen xmodmap. Stejne tak sice funguje kikbd v
> KDE, ale pak dojde k tomu, ze znaky z Latin 1 stejne nejsou akceptovany.

Hmm, to me teda pekne ...

> Jinak, co se tyce XKB, nejak tomu moc nerozumim, ale zkousel jsem
> experimentovat se setxkbmap a i kdyz uz jsem snad trefil syntax (???),
> stejne se nic nezmenilo. Nevite, jak se tohle pouziva ?

http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-4.html#ss4.2

Zmeny v RH6.0cz:

Po čen  7 10:33:06 CEST 1999  Milan Keršláger
  * update: z-czech-adaptation -> czech-adaptation (podpora pro xkbmap)
  * update: xinitrc, Xsession (klávesnici lze nastavit pomocí xkbmap a
    souborů /etc/X11/xinit/Xkbmap a ~/.Xkbmap z /etc/X11/xinit/xinitrc)
  * update: etcskel-czech (záplata pro Gnome terminál, který sice "píše"
    česky, ale vybírá si ISO-8859-1 font - zřejmě dočasné opatření)

Ne čen  6 00:35:45 CEST 1999  Milan Keršláger
  * update: z-czech-adaptation (lynx, netscape)
  * update: XFree86-ISO8859-2 (s triggery, protože Prereq nefunguje)

So čen  5 11:22:15 CEST 1999  Milan Keršláger
  * update: XFree86-ISO8859-2-1.0-9 (nastavení Prereq:, aby se skutečně
    vždy při instalaci mohlo provést zavedení fontů do xfs)
  * přidáno: z-czech-adaptation (jméno zvoleno tak, aby se balík
instaloval
    až poslední, obsahuje patche do jiných souborů - nyní pouze pro
    kdm, kde zavádí ISO-8859-2 font)

Pá čen  4 23:22:40 CEST 1999  Milan Keršláger
  * update: kernel, rpm, doc/FAQ, doc/HOWTO
  * smazáno doc/alpha, local/RPMS/rpm-2.5.5 (nové rpm funguje dobře)
  * přidáno do distribuce: groff-czech, groff-latin2, man-pages-cs,
    etcskel-latin2, etcskel-czech
  * problémy při instalaci z partition způsobuje chyba v programu
install
    (nenamountuje se partition a tak nejde install3.tr přečíst)
  * z instalace odstraněn tetex-xdvi, ponechán jen při volbě skupiny TeX
    (způsobuje, že se vždy instaluje tetex, což je pěkný bumbrdlíček)
  * další úpravy souboru RedHat/base/comps

Čt čen  3 23:23:25 CEST 1999  Milan Keršláger
  * update jádra Linuxu v local/kernel
  * přidáno do local/RPMS: a2ps
  * neidentifikovatelné problémy s Redhat/base/install3.tr při instalaci
    z partition
  * problémy s man-pages-cs -> zatím nezařazeny do instalace
  * kvůli chybějícím souborům upgradován PostgreSQL z RH contrib

--
                        Milan Kerslager