NEcestina na RH6.0

Ondrej Sury shade na globe.cz
Neděle Červen 6 17:39:54 CEST 1999

Pavel Vondricka <Pavel.Vondricka na ff.cuni.cz> writes:

> Tedy cestina funguje, ale nefunguji mi znaky, ktere jsou jen v Latin 1
> , ktere jsou jen v Latin 1. Jenze, kdyz zmenim locales, nefunguji zase ceske ...
> Prece se s tim da neco delat, ne ? Chapu, ze vetsina editoru s tim stejne
> bude mit problemy, nebo mne nebude prepinat kodovani fontu, ale jde mi ted
> ciste teoreticky jen o klavesnici, aby z ni lezly VSECHNY znaky.
> Mimochodem, prepinac v GNOME (ktery je stejne bohuzel jen dvoupolovy)
> neprepina pomoci XKB, ale jen xmodmap.

     Tohle neni pravda, rozhodne v GNOME 1.0.10 (Debian 2.2 unstable)
to rozhodne pomoci xkb umi.  Jina vec je, ze to nefunguje kvuli
memu blbemu nastaveni klavesove mapy a rve to Cannot interpret
_XB_RULES property, nebo neco v tom smyslu (reseni probehlo nekde
v teto nebo debiani konferenci) ;-)

> Jinak, co se tyce XKB, nejak tomu moc nerozumim, ale zkousel jsem
> experimentovat se setxkbmap a i kdyz uz jsem snad trefil syntax (???),
> stejne se nic nezmenilo. Nevite, jak se tohle pouziva ?

setxkbmap us (nazvy ze souboru /usr/lib/X11/xkb/keymap/xfree86)
setxkbmap cs

Ondra Sury.