dotazy zacatecnika

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Úterý Červen 8 15:50:40 CEST 1999

> asi o 2
> Nevite
>
> v /etc/sysconfig/clock nastavit
> UTC=false

Doplnil bych vysvetleni:
Linux standardne, ostatne jako spousta dalsich OS, predpoklada, ze
cas BIOSu je cas greenwichsky, bez zmeny letni/zimni. Proto podle
casoveho pasma a leta/zimy prida/ubere. Windows predpoklada cas v
BIOSu lokalni a proto nic takoveho nedela. Naopak pri prechodu
letni/zimni jej taktez upravuje. Vyse uvedenym nastavenim sdelite
Linuxu, ze ma byt hloupejsi a nedelat prepocty. Zmeny letni/zimni
musite vsak delat rucne.

K dalsim dotazum:

> c) chtel jsem si vytvorit uzivatele david, jenze mu nemuzu nastavit
> heslo.

Po pridani uzivatele je ucet zablokovan (nesmyslne heslo),
odblokujete jej zadanim noveho. Jako root zadejte:
[root na p80abq .gnome-desktop]# passwd david

> d0 V instalaci RH byl balik Qt, vyvojove prostredi pro Linux a

Qt je knihovna pro jednoduche psani programu prenositelnych mezi
XWindows a Win32. Je to jeden z mnoha toolkitu pro XWindows. Je to
runtime knihovna i s hlavickovymi soubory nutnymi pro psani vlastnich
programu. Nutna mimo jine pro KDE. Pokud chcete IDE pro psani, zkuste
emacs, podivat kdevelop
(http://www.linux.cz/noviny/1999-0304/clanek02.html#7), u GNOME je
taky neco, wpe, ...

Tomas "Arci" Kouba

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137