pocestovani aplikaci

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Červen 7 20:06:28 CEST 1999

On Mon, 7 Jun 1999 16:19:04 +0200, Hanus Adler wrote:

: chtěl jsem se zeptat, zda někde u nás není na webu v angličtině dostupná
: nějaká jednoduchá kuchařka, popisující, co přesně musí aplikace pro X
: při svém startu udělat, aby fungovala včetně znaků s diakritikou a
: mrtvých kláves.

O podrobnom navode neviem. Ono nie je tak uplne jednoduche
napisat nieco, co bude fungovat vsade - pre nizkourovnove
programovanie (Xlib, Xt) to este ide, ale potom zacina
zabava - treba odskusat, co je treba pre Motif 1.x,
Motif 2.x, Qt, Gnome, Tcl/Tk,... Niektora distribucia X
je kompilovana s #define Xlocale setlocale, pre inu
su to rozdielne veci. Navyse jedna vec su abecedy
s par nezvyklymi akcentami, nad ktorymi radostne
vyskakujeme my a par statov okolo, ale do sveta sa
taka vec moze vypustit az ked to podla nej bude
chodit aj japoncom, cinanom, korejcom atd. Viem
o com hovorim - zverejnil som patch na rxvt a o dva
dni mi pisal nejaky Cinan, ze ci mu to s nim bude
chodit aj po cinsky :-)

Kedysi som splodil akurat nasledovny text:

- nainicializova» svoje locale (setlocale, XSetLocaleModifiers)
- otvori» vstupnú metódu (XOpenIM)
- spýta» sa vstupnej metódy, aké modely vstupu podporuje (XGetIMValues)
- overi» si, či je medzi nimi aj metóda podporujúca compose model
  (XIMPreeditNothing | XIMStatusNoting)
  model má pouľi» (XCreateIC)
- zabezpeči», aby sa vstupný kontext dozvedel o udalostiach, ktoré
  potrebuje (XFilterEvent)
- a konečne namiesto pôvodného XLookupString vola» pre prevod keysym-u
  na re»azec v danom kódovaní XmbLookupString

Ak sa tu ozvu ludia, co vidia do tychto veci pod Qt,
Gnome a dalsimi toolkitmi, mozme spolocnymi silami
skusit nieco splacat. Motif mam moznost otestovat sam
(zdrojaky ale zial kupene nemame) a poznam ludi,
co pod nim nieco robili aj s vychodnymi abecedami.

Zdravi
--
				Stano

Daląí informace o konferenci Linux