PPP pres null-modem

Milan Pikula - WWW www na fornax.elf.stuba.sk
Středa Červen 9 13:11:00 CEST 1999

On Wed, 9 Jun 1999, Michal Svec wrote:

W>bash:~# ./ppp
W>Using interface ppp0
W>Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS1
W><accomp>]
W><accomp>]

W>U klienta totez bez IP-adres. Muze byt kabel takovy, aby na nem chodilo
W>terminalove spojeni a PPP ne?
W>
W>Michal

LCP-cka (link control protocol, ak ma pamat neklame) su uplne prvou vecou,
ktoru ppp posiela na linku. cielom je dohodnut parametre linky ako napr.
ktore znaky sa musia escapovat (asyncmap) a ake kompresie sa pouziju
(pcomp, accomp). na kazdu odpoved musi prijst Rej(ect) alebo Ack(nowledge).
chcelo by to vediet, co je v logoch aj na druhej masine.

taketo spravanie znamena, ze ppp posiela otazky a nedostava odpovede. moze
to byt
* jednosmerne zly kabel (bol terminal oskusany v oboch smeroch?)
* zle porty (minicom zvykne ponechat stary character device aj po zmene,
takze mohol nabehnut s dobrym - trebars ttyS0; potom ste zmenili port na
S1 a hrali ste sa na to, ze Vam to funguje) - overil by som teda, ci sa
minicomy rozpravaju po ttyS1<->ttyS1 rovnako ako pppd.
* zle zadratkovany hardwarovy flow control. pozrel by som sa v minicome,
ci tam je zakazany a ak je, preveril by som kabel. pre testovanie sa da
povedat ppp-cku "-crtscts" cize nech sa nepouziva.

ina chyba tam byt velmi nemoze..

s pozdravom,
	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://fornax.elf.stuba.sk/~www, www na fornax.elf.stuba.sk