Disk 8,4 GB na 486ce

Tomas Valusek tvalusek na vs.inext.cz
Pátek Červen 11 05:44:14 CEST 1999

Dobrý den,

koupil jsem si disk Seagate Medialist ST43820A o kapacitě 8,4 GB. Mám
obstarožní 468ku (DX2/66) s boardem UMC HOT433. Moje představa byla taková,
že se tento disk stane primárním a 850MB disk, který tam doposud tuto funkci
plnil, se stane "disketou", na které budu přenášet soubory k vypalovačce.
Problém je, že se s novým diskem odmítá BIOS bavit a při zapnutí LBA režimu
mašina ani nenabootuje.

Disk jsem proto hodil na sekundární IDE a rozdělil linuxovým fdiskem,
přičemž jsem chtěl mít 5 giga pro DOS(Win a zbytek pro Linux. Windows95 ale
poznají jen jednu dvougigovou partition (chvála bohu za to, BIOS a DOS si
ani neškrtnou). Na webu Seagate jsem našel program DiscWizard, který by uměl
Windowsům zpřístupnit disk, a tady se dostávám ke své otázce:

Je možné soužití DiscWizardu a Linuxu? Je možné rozdělit disk tak, aby bylo
5 giga ve třech partitionech (nebo logických discích) pro DOS a zbytek pro
Linux?

Tomáš Valůšek