PHP a promenne

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Červen 11 13:08:42 CEST 1999

Ferdinand Mraz wrote:
> Mal by som tiez jednu otazocku k premennym. Naplnim fomular, ten nasledne
> ulozim do Oracle. Problem je vsak v tom, ze diakrtitika v Oracle sa zameni
> za zmat nepouzitelnych znakov. Nevie niekto poradit ako na to, aby som
> mal zaznamy aj s diakritikou.

To zalezi na nekolika vecech. Predne se musite rozhodnou pro jedno
kodovani, v kterem budete psat stranky, skripty a ve kterem su budou
data ukladat do Oracle. Nevim jako kodovani Oracle podporuje, ale
predpokladam, ze alespon iso-8859-2 a windows-1250. Potom si na
web-serveru musite rozchodit nejaky modul pro prekodovani cestiny --
napr mod_czech nebo CSacek. Pokud je vse nastaveno spravne, budou vasemu
skriptu chodit data ve spravnem kodovani a v nem se take ulozi do
databaze.

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz