telnet jako terminal

Ivan Novakov ivan.novakov na underground.cz
Sobota Červen 12 21:25:45 CEST 1999

Robert Vojta wrote:

>   protoze to v telnetu nejde a nedelal bych to, instalovat bych bud
> SECURE SHELL (SSH) a nebo telnet na lokalniho usera a potom `su -`
>
>         . . o O
>       |               Robert Vojta    penguin-at-mendelu.cz

Vono to jde (prihlasit se telnetem jako root), ale v posledni dobe je to
defaultne zakazany v /etc/securetty, kde se definujou terminaly, na ktere
se smi prilogovat root, coz je obvykle ttyX. Pokud se chcete logovat
telnetem jako root musite tam pripsat ttypX (kde X je 0-9). To, ale, jak
ostatne kolegove prede mnou uvedli, je nebezpecne, protoze data nejsou
kryptovana. Telnet na masinu a nasledny su - na roota taky moc nepomuze,
pokud nekdo posloucha na ethernetu. Nejlepsi varianta je opravdu to ssh a
i tak bude lepsi nesshackovat na roota, ale nejdriv na normalniho
uzivatele a pak aplikovat su.

--

 "Byl v nevhodne chvili na nevhodnem miste..."