telnet jako terminal

Dusan Malik dusan.malik na strategy.gov.sk
Pondělí Červen 14 12:24:54 CEST 1999

At 07:23 14.6.1999 +0000, you wrote:
>Zdenek Svarc <svarc na datakom.cz> wrote:
>->> Dale by mne zajimalo, proc se mi nedari prihlasit jako root pres poc. sit
>->> Ethernet, pres telnet, abych tam pracoval na vzdalenem terminalu ... pri
>->> prihlasovani me to normalne pozada o login, ja ho zadam dobre a on mi pise
>->> Login incorrect ...
>
>-> bezpecnost - ale, muzete se prihlasit jako "obycejny" uzivatel a potom pres
>-> prikaz "su" zmenit prava na roota. Dobre si to vsak rozmyslete a doporucuji
>-> Vam nainstalovat ssh.
>
>bez ohladu na to ci ma nainstalovany ssh (ktory by mal byt nainstalovany
> [...]
Z hladiska bezpecnosti, podla mna nikdy (teda lepsie povedane bez bezpecneho
komunikacneho kanala a i vtedy vid. dalej) by nemal mat normalny
uzivatel mozznost napr. cez 'su' ziskat prava roota. Ak je potrebne
robit remote upravy na serveri alebo ev. servis, je to asi vzdy
lepsie, ked to je obmedzene iba na konkretne akcie a nie vsetko (root).
Zdravi

Dusan Malik
e-mail dusan.malik na strategy.gov.sk