pouziti knihoven v linuxu

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Červen 14 13:21:14 CEST 1999

Dne 14. 6. 1999 Spacek Michal napsal:

> Chtel bych se zeptat na efektivni vyuzivani knihoven v linuxu.
> Mam debian 2.1 a par veci pridanych z unstable debianu
> Kdyz nainstaluji nejakou knihovnu s unstable tak mi vlstne prepise starsi
> knihonu ze stabilni verze.NO ted s tou novou mi nefunguji nektere
> programy.
> Jak lze zaridit aby nektere programy pouzivali tu a druhe tu knihovnu???
> Ty starsi jsou treba v baliccich oldlibs a v adresarich
> /usr/lib/libc5-compat/.
> Dost dobre nechapu jak system hleda knihovny.Je tu soubor ld.so.conf,
> [...]

Doporucuji mrknou se na man dlopen. Je tam popsane poradi, v jakem se
knihovny hledaji:

adresare v LD_LIBRARY_PATH (promenna prostredi, tvar cesta1:cesta2:cesta3)
adresare v /etc/ld.so.cache (tvori ldconfig z /etc/ld.so.conf)
adresar /usr/lib
adresar /lib

V praxi to znamena, ze pokud chcete donutit jeden program, aby pouzival
knihovny odjinud, je nejlepsi nastavit predtim promenou LD_LIBRARY_PATH na
adresar, kde pozadovane knihovny lezi.

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison